Live uitzending Gepauzeerd

Er is geen actieve pagina
vergroten Sluiten

Vergadering : Beeldvormende vergadering, 16 mei 2024 19:30:00

Algemene vergader informatie

Datum:
16 mei 2024, 19:30
Locatie:
Raadzaal
Voorzitter:
Chantal Sijtsma-Van Nieuwkerk
Griffier:
Vincent Lander

Hoofdvergadering

Raadzaal
  • 2 Economische Visie

Discussiestuk
    2 documenten

Het doel is het meenemen van de raad in de economische ontwikkeling voor de komende jaren.

Hoewel er bij dit agendapunt ook gevraagd wordt naar opvattingen van de woordvoerders heeft het presidium heeft dit onderwerp beeldvormend geagendeerd. Dit omdat er op dit moment nog geen concreet raadsvoorstel voorligt. Deze beeldvormende vergadering Economische Visie, waarin u ook om opvattingen wordt gevraagd (zie gespreksonderdeel 3), leidt tot een raadsvoorstel dat in september/oktober via de BOB-methodiek aan de raad wordt voorgelegd.

Opbouw:

1. Opening door de voorzitter en een voorstelronde

2. Presentatie door Bureau BUITEN (zie bijlage)

3. Vraagstelling aan de raad:

- Wat mag er volgens u niet ontbreken in de economische visie van de gemeente Dronten?

- Vindt u dat het thema economie meer aandacht mag krijgen in de gemeente? M.a.w.: moet economie ondersteunend zijn aan groei van het aantal inwoners, of moet economie en ook werkgelegenheidsgroei een grotere rol gaan spelen bij de groei van Dronten naar 60.000 inwoners?

- De economie groeit en dat heeft ook te maken met waar dit dan plaats vindt (ruimtelijk component). Bedrijventerreinen en kantoorlocaties hebben nu eenmaal ruimte nodig. Welke ruimte gaan we daarvoor vrijmaken? Binnen of buiten de kernen? Hoogbouw of laagbouw? Gaan we verdichting aanbrengen van wonen en werken en zo ja, op welke locaties?

- Welke verschillen in economische structuur ziet u tussen Dronten, Swifterbant en Biddinghuizen? Welke aandacht moet hier in de economische visie naar uitgaan?

4. vervolgproces en afronding/ WVTTK

• 3 Sluiting